Lite nervös

I natt ska Vincent sova borta för första gång och även om jag litar på att Linda kommer klara detta galant så känns det lite nervöst. Han är ju inte alltid helt lätt att ha att göra med. Jag och J ska på dinnersafari ikväll så det är däärför lillpysen ska sova borta.

J stack till stan i morse för att fixa i lokalen vi ska vara i ikväll och Sparky blev jätteledsen för att han inte fick följa med, satt och pep i köket. Lyckan vände snart för honom när han insäg att det serveras macka med leverpastej och lite synd tyckte jag ju om honom så han fick skalkarna, sen satt han under Vincent och väntade på att något skulle ramla ner. Han var inte ensam med detta utan Zorro såg och på och hoppades att han skulle få något. Vincent va jätteduktig idag med mackan och åt alla småbitar själv och inte alls mycket som hamnade på golvet, det går framåt.





Jag och Vincent har också varit i stan och handlat, det blev 250 liter jord, 30 liter välling och 10 burkar barnmat. Vi körde också och hälsade på pappa. Sparky bli inte helt glad nr vi åkte men när vi kom hem låg han och myste i sängen med Sanna och hade inte tid att hälsa. Han är lite underlig. Nu springer han runt i trädgården med sina pinnar.

Nej nu ska det packas ner de saker som Vincent ska ha med sig, får ju inte glömma något.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

Skalkarna? Vad är det? Skånska?

Fin DSV sida. Kunde vi alltså oxå ha anmält oss till det där? det hade inte riktigt jag fattat.

Hoppas ni får kul nu. Det kommer säkert gå bra med Vincent.

Kram



2009-04-25 @ 17:07:26
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Ida Klevås

Skalk finns med i Svenska Akademins ordlista med förklaringen; Brödkant. Men det verkar vara ett ord som mest används i Skåne, då jag hört andra som aldrig hört ordet förr. Lite komiskt! =)

2009-04-25 @ 21:27:07
Postat av: Astrid

fina konster lilla sparky kan :D Han är så söt.. haha..



kram på er

2009-04-26 @ 10:09:32
URL: http://www.nogg.se/nova08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: