...och så var den snart över

Det är hemskt vad helgerna går fort, man har så mycket man vill göra och ändå vill man ta det lugnt eller så lugnt det går med den lille vilden här hemma.
En del har vi i alla fall fått gjort som att klippa gräset (hade blivit en djungel på vissa ställen) och städa. Vilat har vi gjort när Vincent sovit.

Trodde jag skulel må dåligt i lördags eftersom som det var så längesen jag var ute, men vi åkte hem ganska tidigt och jag tog det lugnt med ölen. Jag mådde med andra ord ganska bra, skönt var det för att vara bakis är inget jag se framemot.

Fattar inte varför Vincent sover så dåligt på nätterna när det är helg. I natt sova han oroligt mellan 2 och halv 6 då han tyckte vi skulle gå upp, och naturligtvis sov jag också dåligt då. På veckorna går det relativt bra och han brukar vaara lätt att få att somna om, vilket är skönt för jag tar honom fortfarande på nätterna. J skulle säkert ta honom, men eftersom jag vaknar direkt när Vincent vaknar så tycker jag jag kan ta det. Annars ska jag försöka få liv i J och sen ändå inte kunna somna förrän han är tillbaka.

Vincent har lagt till sig med den stora ovanan att kasta mat, maten den flyger över allt när han är igång. Har lite svårt att veta hur vi ska tackla det, just nu tar vi bort maten och måltiden är över för hans del, men det är svårt att veta om han fattar konsekvenserna av sin handling. Ä det någon som har något tips?


Vincent har nu börjat förstå vitsen med brandbilen även om det är fel håll


Idag har vi varit på skogspromenad, jag, Vincent och Sparky. Vi skulle gå en skogstig som jag har gått innan vi fick barn, men det var knappt den syntes så igen vuxen den var. Fast skam den som ger sig.


Såhär så det ut där vi kom ifrån


och detta var det vi gick igenom


På vägen hem stannade vi och tittade på korna (eller vad de nu är kalvar?, kvigor?)

Lite överraskad över kvaliteten på min mobilkamera.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina

Ja vilka bra bilder.



Ang kasta mat så gör vi som ni, tar bort tallriken.



Ibland ställer vi tillbaka den för att se om han kanske är mer hungrig. Men det är sällan så.



Du frågade ju mig hur det går med designen till fabella. Det kan man undra. Hon har gjort klart den men sen hände det inget mer å nu hör hon inte av sig?

2009-09-20 @ 20:09:11
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja det var fina kort.

Vad har du för mobil?



Att vara bakis är det värsta som finns, skönt att du slapp...

Ha en fin måndag.

Kramen

2009-09-21 @ 06:38:08
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ja helgerna går verkligen FORT! men snart är en ny helg här hihi...

mysigt med skogspromenad!



kram

2009-09-21 @ 19:22:24
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: