Resumé

Man känner verkligen att man lever för tillfället, mixen att vara förälder till barn som inte sover så bra på nätterna och jobba funkar väl inte superbra. Vi försöker dela upp nätterna för båda behöver ju få sova, man måste ju ha energi om man ska orka vara hemma med två barn också.
Veckorna rullar förbi och det är så mycket man vill göra, sova, umgås, fixa klart vinden och alla måsten som städa, tvätta osv. Jaja det blir ju bättre i alla fall med nattsömnen för Emilia, Vincent sov ju också som en kratta som bebis och han sover ju nu allt som oftast hela nätter i sin egen säng.

Lite bilder från förra veckan


Emilia 11 månader

I helgen var jag och barnen och hälsade på min syster och mamma kom också upp. Det var jättetrevligt och barnen lekte så bra ihop (visst var det lite bråk, men inget stort). Det stimmades och stojades hela dagarna. Med lika mycket sömn som om man varit på en partyhelg med vännerna så var jag inte direk utsövd när jag kom hem. Jag ska inte åka iväg själv med barnen förrän båda sover bra. Det är helt omöjligt att vara den mamma  man vill med så lite sömn. Vincent var dessutom vaken hela båtresan hem, 20-23.20, så inte ens där fick man vila. Vi hade dock det lite mysiggt och tittade på The wedding crashers tillsammans, kanske inte den bästa filmen att se på med en 3-åring, men den innehöll i alla fall inget våld.



Det är inte lätt att vara redo med kameran, så det fick bli mobilkameran och den är ju inte den bästa

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Clara

Va skönt att ni fick en trevlig helg trots orolig nätter.

2011-10-19 @ 13:35:43
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag tycker att helgen var fantastisk, med undantag av tågresan hem. Är så glad över att barnbarnen tycks gilla varandra stort.

2011-10-19 @ 20:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: