Livet går vidare

Min mamma gick bort i onsdag. Trots att vi visste att det skulle komma ganska snart är sorgen så stor. 

För snart ett år sedan fick vi reda på att hon hade cancer, i höstas strålades hon intensivt och de trodde att prognoserna var goda. I januari visade det sig att den hade spridit sig och att det inte gick göra något åt den utan det var bara smärtlindring som återstod. Vi tror att det ändå blev ett relativt bra slut då hon fick vara hemma med sina djur och fortfarande klara sig själv.

Jag och min syster åkte ner i torsdag och har tagit tag i mycket av det praktiska. Både det praktiska och barnen gör att det känns lättare, livet går vidare. Vi har inte berättat något för barnen än, för Emilias del spelar det väl inte så stor roll men Vincent förstår ju en del. Vi fundera på hur vi ska berätta det för att de ska förstå.

Saknar mamma otroligt.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

jätte många kramar till dig!! till Ebbe sa vi att farfar vart sjuk men nu har han inte ont längre då han fick komma till himmelen och sitter där och tittar ner på ebbe när han busar. Barn är enkla man behöver inte krångla till allt för dom. kramis

2012-04-21 @ 20:26:32
Postat av: Kattis f.d. Kollega

Kära Catti, mina varmaste tankar till dig! Det spelar ingen roll hur gammal man är, en mamma lämnar alltid ett hål som inte kan fyllas.

Har hört att boken Adjö, herr Muffin ska vara en fin bok för barn som handlar om döden.

Låt sorgen ta sin tid och var glad att du hade en mamma som du både sörjer och saknar. Kramar från Kattis

2012-04-21 @ 21:14:23
Postat av: Maggi

Kära Catti, Finns inte ord för det du nu genomlever. Mamma är alltid mamma. Jag tänker på dig och önskar dig styrka och ork. Kramar från en gammal vän

2012-04-21 @ 22:28:32
Postat av: Ida

Finns inte ord att förklara hur ledsen jag känner mig för dig/er. Är dock glad att hon fick ett bra slut. Önskar jag kunde finnas hos dig nu. En jättestor kram till hela familjen!

2012-04-21 @ 23:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: