Det blir inte alltid som man tänkt sig

Tanken med denna helg var att jag och barnen skulle åka och hälsa på min pappa medan Jocke skulle måla färdigt badrummet. Oron över hur denna helg skulle bli kom redan när jag hämtade barnen på dagis för att åka till båten i torsdags och fick veta att barn hade kräkts. Med tummarna hårt hållna åkte vi mot båten, men kom inte längre än till Maxi (typ 15 min) då Vincent informerade mig om att Emilia kräktes. Jaha det vara att ringa Jocke som fick avboka båten och torka rent så mycket som möjligt på Emilia och bilstolen och sedan vända hem. Emilia fick åka hem inlindad i en handduk. Väl hemma ville hon dock äta så det var inget fel på aptiten, men det kom ett litet bakslag en timme efter att hon somnat i sängen, efter det har det varit lugnt och nu har de 48 timmarna gått.

Idag vaknade man upp till ett snöfall och det var vitt på marken. Vincent blev jätteglad och ville gå ut direkt och leka. Trots att jag inte kände samma entusiasm över snön var det bara att klä på sig efter frukost och gå ut.

För att känna lite värmen blir det lite mindre snöiga bilder



Lite blider som fanns i kameran



   K O M M E N T A R E R
Postat av: Clara

nog är det så, livet är annolunda på alla sett och vis med barn. Tråkigt att det inte blev någon resa...

2012-03-31 @ 21:18:30
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: