Ännu mera mat

Idag har det varit annandag jul middag hos j's syster med massa mat, en trevlig "liten" italiensk buffe som var mycket god. vi var hela 17 personer på middag, vår familj, j's föräldrar, j' syster med familj, min syster med familj, min mamma och j' syster's man's bror med familj, himla roligt att alla kunde träffas. med 6 barn i olika åldrar från 4 månader till 6 år var ljudvolymen ganska hög så nu när vincent somnat så susar det nästan i öronen, eller det kanske är datorfläkten, tyst är det i alla fall.

vi fick massor av kläder (ärvda av j's systers döttrar) i nästa storlek till vincent och då stod vi ändå och sorterade ut det som var mest girly-girly. med kom i alla fall ett par supersöta kalasbyxor med pingviner, bild kommer sen. vincent vill först inte somna men efter en liten promis sov han som en stock i vagnen, så fick till och med äta i lugn och ro.

natuligtvis han vi med en liten tur på stinsen (köpcentrum) idag, fast jag var duktigt och handlade bara en skjortklänning och ett par stövlar. tycker det är jobbigt när det är för mycket folk.

nina kommenterade att det var lite mumsmums i hjärna i förra inlägget, det blir så när jag tänker fortare än jag skriver och vem korrektur läser innan man trycker på publicera.

kom att tänka på när vi var hos syrran igår och mathilda lekte med j, det skulle köra dockor i vagnar men först skulle täcket naturligtvis på och j gjorde tydligen fel och mathilda säger bara "onej onej", det lät så himla gulligt. lite kul också att se j köra runt med en lite rosa sulky, hihi.

det här var blandad kompott...

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Låter som ni haft en underbar jul!!

Tänk att vincent redan har tänder, ebbe förblir nog tandlös några mån till, men det är ju skönt att slippa borsta dom.

2008-12-27 @ 15:22:59
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: