Smakportion - ärtor

Idag har Vincent smakat mammas hemmagjorda ärtpure och det gick hem riktigt bra. Tyvärr hade jag gjort den lite för fast när jag frös in den men det löste sig i dubbel bemärkelse med mammamjölk.

"Det man inte har i huvudet får man ha i hjulen" som svärmor sa efter att jag kört in till stan för andra gången idag. Jag hade ju glömt att köpa hundmat, inte nog med att jag glömmer bort att ge Vincent mat jag glömmer bort hunden också, vilken matte.

Just nu sitter Vincent bredvid mig och han vill leka med datorn, men nja jag vet inte det med dessa kladdiga små fingrar. Han får nöja sig med leksaker.

Nu när man är ammande mamma känner jag mig lite smått förvirrad, mer än vanligt det vill säga. Igår så glömde jag att ta mitt visa kort när jag betalat min lunch så den fick han i kassan snällt komma och ge mig när jag väntade på min mat.
Detta med kort ja. När jag var gravid och skulle tanka en dag efter jobbet. Jag tycker inte om att tanka efter jobbet utan vill hem fort så jag kände mig lite stressad och det var bilar bakom. Jag stoppade in kortet och slog koden och apparaten svarar felkod, jag slår koden igen och får samma svar. Tänker men för ... jag vet väl vad jag har för kod och slår den igen och får till svar denna gång att kortet är spärrat. När kortet kommer ut ser jag att det inte är mitt tankkort utan mitt visakort som jag nu uppenbarligen har spärrat, hmmm. Stoppar lite småmuttarnde in tankkortet och tankar. Det var bara att köra hem och beställa ett nytt visakort.
Härom dagen skulle jag tanka och tänkte hela vägen till automaten att jag itne ska ta fel kort, men vad gör jag då slår koden till visakortet istället. Denna gång hann jag hejda mig efter ett försök tack och lov.

   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: