Sömn en lyx

som jag tyvärr inte får tillräckligt av. Natten till igår ville inte Vincent sova riktigt efter kl 1 vilket gjorde att inte heller sov så mycket, när morgonen kom var jag så psykiskt trött att jag började gråta och eftersom jag itne kan somna om så gick jag och tränade i gymmet och blev på lite bättre humör. Då jag visste att mitt tålamod inte var på topp och att en dag hemma skulle bli svårt så hörde jag med Nina om hon ville hålla mig sällskap och det ville hon. Det blev en dag på stan med lunch på Joda till att börja med, jag trängde mig på hennes och Johannas lunch. Johanna är gravid och hon är verkligen jättefint gravid med bara en utputande mage, inte som en annan som var en valross. Efter lunchen strosade Nina och jag tillsammans med de små på stan och avslutade med en fika på Siesta. Oj vad mysigt det var, pecis vad jag behövde och Vincent var exemplarisk och sov i 2 timmar efter lunchen.

På kvällen åkte jag till Vibble för att vara med på klädvisning av märket Lingon & Blåbär. Tyvärr har de inte jättemycket för små bebisar utan mer när de blir lite äldre. Det var i alla fall himla skönt att komma hemifrån själv en stund. J ringde vid halv 9 och sa att jag fick komma och avlösa honom då Vincent inte riktigt ville sova utan baa gnällde och hade sig, så det var bara att packa ihop sig och åka hem. Hemma var det en lite gosse som inte verkade direkt trött och inte förrän 10 somnade han. Man kunde då tro att han skulle sova bra, men inte, han vaknade vi halv 1 och fick ersättning för att sen vakna igen halv 2 och nar man då kom han in i hans rum stod han upp i sängen och skrek. Han vaknade sen vid 5 då han fick komma till vår säng där han bara snurrade runt och ligger och sparkar på en. Jag hoppas att det är tänder på väg som gör att han är orolig på nätterna och att det ska gå öve för jag behöver sova.

Något som är himla jobbigt är att j ag fått så svårt att somna om på nätterna och ibland tar det 1 timme innan jag somnar om. Jaja nu ha jag väl gnällt lite väl.
Skönt är att han är vår lilla solstråle på morgnarna vid frukosten i alla fall.




   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Låter som du har en typisk 8mån bebis med separations ångest man får hålla ut, dom behöver vara nära nu några mån. Hoppas ni kan sova lite middag kram på er

2009-04-16 @ 11:59:08
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: clara

Men du var ju jättefin som gravid!



Sen kan vi väl sjunga tillsammans.

Alla vi som vill sova en hel natt klappar nu, klapp klapp,

Alla vi som vi va piggare klappar nu, klapp klapp.

:-D

2009-04-16 @ 12:15:14
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: