Elaka tand

Vincent vaknade ungefär 45 minuter efter att han hade somnat för natten igår och var helt otröstlig. Det var inte ett vanligt skrik utan ett jag har ont. Efter lite dividerande om vad det kunde vara kom vi på att han håll ju på att få en kindtand och när jag kände på den skrek han ännu mer. Stoppade i honom en alvedon och försökte få honom att somna, men icke bara skrik. I förhoppning på att han skulle somna blev det en biltur och han somnade, men inte så länge för direkt när vi kom hem så började han skrika igen. Ny biltur, somnade igen och vaknade när vi kom hem. Jaja det vara bara att byta om och borsta tänderna och gå och lägga sig med honom. Han somnade sött och har snurrat runt massor i natt. Vid 2 vaknade han och var otröstlig igen, ny alvedon och krypa ner hos mamma igen.

Idag är han inte alls snorig och vaknade lika pigg som vanligt halv 6. Hoppas tanden inte spökar i natt.

Han har också blivit värsta mammagrisen och vill inte att pappa ska lägga honom och hänger mycket i mina byxor. Vi får hoppas att han ändrar sig i nästa vecka då J är hemma.

Nej nu ska jag sörpla vidae på mitt kaffe så jag piggnar till.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

Å stackarn med smärtande tand

2009-08-26 @ 11:46:00
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Varför ska dessa tänder behöva göra så förbenat ont?

Hoppas det gått över nu.

Kramen

2009-08-27 @ 06:36:24
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: