Förskola

I eftermiddags så va jag och Vincent och besökte en förskola. Det är en uteförskola så när vädret tillåter är de ute hela dagen, men vi dåligt väder är de inne. Den kändes verkligen toppen och personalen var jättetrevlig. Så nu grämer jag mig massor att jag inte har satt upp honom i den kön innan. Jaja det är väl inte så mycket att göra åt det utan jag får ställa honom i kö och hoppas på det bästa.

Vi skulle vara där halv 2 och eftersom Vincent vanligtvis sover tills dess så tänkte jag att jag åker in till stan innan så tar vi en sväng på stan och sen går vi dit, så är han pigg och glad när vi är där. Men inte ville han somna i bilen och inte heller när vi gick omkring. På vägen dit försökte jag sänka ryggstödet så att han skulle somna, men han blev bara arg. Tack och lov var han glad hela tiden där och även i vagnen på vägen till bilen. Han somnade sen i bilen hem vid 3, dvs 3 timmar senare än vanligt. För att inte nattningen skulle bli konstig så väckte jag honom när vi kom hem och han har varit ganska glad ändå.

Nu hoppas jag på en lika bra natt som igår, han vaknade första gången 3. J har haft sin sista arbetsdag idag och på måndag börjar han sin pappaledighet. Vi har nästa vecka tillsammans innan jag börja jobba. Bäst att njuta så mycket det går.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Clara

Kul att du gillade uteförskolan, då är det bara att hålla tummarna för att ni får plats där sen.



Va skönt att ni kan vara hela familjen en hel vecka nu, passa på och njut av varann!

2009-08-28 @ 21:45:30
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: malena

Vi har ju med börjat på den fast vid stjärngatan, gillar deras tänk!

2009-08-29 @ 08:44:47
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Uteförskolor är verkligen toppen. barn mår bra av att vara ute mycket. Om Ludwig kommer att kunna börja på förskola så småningom så kommer det absolut att bli en sådan. Hoppas ni kan få en plats dit. Jag ska hålla tummarna.

Kram

2009-08-29 @ 11:05:30
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: