Lördag och idag

Vi kom i väg som planerat med allt vad vi skulle ha med oss. Det krävs lite packning när man är det är en liten en som ska med, för man vet ju aldrig vad som händer.
Efter att ha sett lite grått ut på förmiddagen hade det nu blivit strålande solsken och varmt som den, med andra ord ett perfekt väder.
Ett gigantiskt liggunderlag ha rullats ut så att alla kunde sitta och där satt vi och pratade och hade det bra. Jag hade väl i för sig fullt sjå med att Vincent inte skulle sluka det ena och det andra, vilket är ett ganska stot jobb så man var lite disträ.
Indelade i 3 lag blev vi och den första grenen var tipspromenad, mitt lag var kasst men vi höll god min. Under tiden som vi gick tipspromenaden fixa Nina och Cattis (de som ordnade dagen) med grillen så att vi sen kunde avnjuta vad vi hade med oss att grilla. Jag försökte ha Vincent i vagnen ett tag, medan jag skulle äta, men inte ville han det.
Sen följde det med fler grenar så som äta godissnöre utan att använda händerna, stövelkastning, norskbakfylla och fotbollsgrej. Laget jag var med i tog hem godissnörtävlingen och bakfylletävlingen och kom 2 i de andra så det hela resulterade i att vi vann, HAHAHA.

Vincent sover vanligtvis ett par timmar utan knussel från det att man har nattat honom och då tänkte jag att det var onödigt att J kom och hämtade honom för jag skulle nog inte stanna så länge på kvällen och Vincent skulle ju ändå sova. Han vaknade upp en halvtimme efter nattning och gallskrek. Jag försökte gunga honom till sömns i vagnen, men efter ett tag (långt tag, envis som man är) gav jag upp och inser då att han har bajsat, jaha så det vara bara att byta blöja. J hade ringt när jag försökt få honom att sov i 20 minuter och frågat om han skulle hämta honom, men jag sa nej och trodde att det inte var så långt till sovstadiet, fel av mig. Nu försökte jag få honom att somna i famnen och då bajsar han en gång till, men efter ett nytt blöjbyte så gör jag ett nytt försök. Myggen hade nu gjort entré i massor och jag försökte skydda oss bäst det gick. När det var dags för sista grenen fick en annan tjej ta över och han var inte det minsta trött utan satt där med stora ögon och kollade. Vi packade sen ihop och klockan var då 9 och begav oss till bilen. Med stora förhoppningar om att han skulle somna i bilen hem så åkte vi. Hur fel kan jag ha??? Inte somnade han och J fick ta honom ett tag men då skulle han bara leka så jag tog över och vid 10 hade han äntligen somnat.

Jag hoppades så på sovmorgon, men inte fick man det halv 6 var han lika pigg som vanligt. Så idag ha jag också vilat när han har sovit. Idag har vi mest lekt och myst, var ute ett tag och tittade på allt och åt på allt.

Han fick äta middag helt själv idag, jag matade inte honom alls och han fick i sig en hel del. Han har blivit skitsu idag när jag försökt matat så därför fick han sköta det själv. Jag höll bara i tallriken så att den itne skulle åka i golvet.

Enda bilden jag tog igår


Äta sten


Äta pinne

   K O M M E N T A R E R

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: