Present och klippning

Vincent är fortfarande lite snorig, men han är lika pigg som vanligt så det är fullt ös här hemma. Natten var inte så skoj då han inte alls kom till ro i sin säng utan fick ligga hos mig i soffan ett lite tag och då somnade han till och kunde sova en liten stund i sin säng. Vid 22 kom han över till oss och J och jag har legat på varsin kant och Vincent har snurrat en del i mitten. Det har ändå gått ganska bra att sova. Hoppas det går bättre i natt.

För att komma ut lite gick vi ut på en promenad. När Vincent skulle krypa baklänges nerför trappen så såg jag att någon av kissarna hade lämnat en present i form av en mus som nästan tappade huvudet. Vincent höll på att trampa på den så jag ryckte bort honom och samlade stort mod för att plocka bort den. Vanligtvis brukar jag låta de ligga så får J ta de när han kommer hem, men det kändes inte så bra just nu så det vara att plocka bort den, fy vad äckligt.

Efter middagen fick Vincent sin första klippning. Alla de söta lockarna försvann, men förhoppningsvis är det inte lika varmt för honom nu.
Här är resultatet



Vincent verkligen älskar sina böcker och plockar gärna med dem. Favoriterna är Mästerkatten i stövlar och Den gröna katten. Katter är tydligen det som gäller. Han plockar ut den från hyllan och går och ger dem till en för att nästan direkt hämta en ny. Bruka försöka läsa lite grann för honom när han kommer.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

Så han fick bli frisserad han. Det blev inte jag inte.

2009-08-25 @ 21:56:11
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: mellen

Tack.. han är av rasen shiloh.. Men i grund å botten är det Schäfer/Alaskan malamutte.. den går dock som blandras i sverige, men är renras i USA.. =)

2009-08-25 @ 22:06:13
URL: http://mellenofsweden.blogg.se/
Postat av: Clara

fy va äckligt med musen!!!



och va du är duktig som klipper Vincent.

2009-08-25 @ 23:41:52
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: