barnvagnar

läste  i en annan blogg att det är så irriterande med människor med barnvagnar för vi inte visar respekt och går sakta samt att vi blokerar bland annat hyllor och gångar i affärer. kan väl till viss del hålla med att man blokerar men det är ju inte så enkelt och det skriver bloggaren också att hon gör själv med kundvagnen så det går väl på ett ut. men respekt försöker vi visa och hålla sig lite till sidan och inte vara en "sån där" och går sakta finns det ju tusen andra som gör och det känner inte jag mig träffad av. hade god lust att skriva en kommentar att vänta tills du har en barnvagn själv. blir smått irriterad på sådana inlägg.
äsch jag kan inte riktigt formulera mig på ett bra sätt, hoppas hi förstår innebörden.

det här med barnvagn och visby är ju ingen lättmatch. man skulle ju kunna tycka att affärer som säljer barnkläder ska vara lite anpassat för föräldrar med barnvagn, men inte här. en del affärer är det så trångt att man får parkera vagnen en bit iväg för att man inte kommer in med barnvagn bland babykläderna, känns inte så himla kul alltid, sen finns det ju de med en smal trappa upp och är det mer än en vagn får man knappt plats själv. hur tänker de? troligtvis inte alls.
går man in i en klädaffär anpasat för vuxna finns det som regel mycket mer plats och inte små smala trappor, mycket underligt.
tyvärr är det inte bara affärer som är dåliga på detta med trappor utan även fik och resturanger som serverar lunch. det får ju en osökt att tänka på de som är rullstolsbundna och de är tydligen inte välkomna in i vissa affärer, fik eller restauranger. lite av diskriminering...

hu vad gnällig jag blev jaja men nu är jag på bättre humör i alla fall.

idag har vi provat ett nytt agerande för vincents sovande. jag har när han börjat visa tecken till trötthet skojat lite till med honom för att sedan få honom att lugna ner sig ta nappen och mysa till det med snutten. så fort han har blivit lugn har jag lagt honom i sängen där han somnat utan gnäll efter några minuter. skönt. det är ju fasiken att man ska vara så envis att man inte prövar något nytt fortare... jaja bättre sent än aldrig.



sa till j i helgen att jag skulle baka muffins. idag har jag gjort det, lite lång startsträcka kanske. när jag skulle ha i sockret insåg jag att det bara fanns 1½ dl och det skulle vara 2, men idérik som man är (hihi) så mortlade jag bitsocker så det blev 2 dl. hoppas jag inte äter upp alla innan j kommer hem.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Linda

Oj vad jag kände igen mig i ditt inlägg! Håller med om barnvagnarna...vissa visar hänsyn, andra inte. Och tankarna på rullstolsbunda dök snabbt upp i mitt huvud under första stadstrippen med Martin!



Skönt att du fick Vincent att somna utan större hysteri! Då får vi hoppas att det är en metod som fungerar fler gånger :-)



Och bitsockret...HAHA!! Ja det är bra att vara uppfinningsrik ;-))

2009-01-08 @ 11:36:10
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: malena

Tack för en trevlig fika, alltid kul med lite sällskap!!

2009-01-08 @ 14:49:21
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: nina

va skönt att vincent somnade utan skrik. hoppas det fortsätter så.



vad blev det för muffins?



vilken fin bild på v. lägg in lite fler bilder vetja. på inspirerande saker som filtarna tex. skulle va skoj.



det blev heldag hos mamma idag. ville inte köra extra i snöyran.





2009-01-08 @ 18:24:48
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: