Inte en så glad pojke

Idag är det tisdag så då var det dags för babysim. Det var ingen alls trevlig upplevelse tyckte Vincent som gnällde och skrek om vartannat, men men så är det väl ibland. Hoppas det går bättre nästa gång.

För tredje gången på en vecka har jag bytt lakan även denna gång hade det läckte från Vincents blöja. Det är så himla irriterande, så nu blir det en storlek större i blöjorna för jag är trött på att byta lakan hela tiden.

Linda och Martin kom på besök efter babysimmet och de små solstrålarna satt och muttrade ikapp tills de fick sova lite. Vincent sover fortfarande. Jag bjöd på kladdkakan från i lördags som ínte har tagit slut. Jättetrevligt att det kom hit. TAck för en mysig pratstund Linda.

Nu har jag bestämt mig att inte amma längre än till 6 månader eftersom brösten är så tunga och stora med all mjölk. Har så ont i ryggen efter dem när jag vaknar på morgon, hoppas Vincent också går med på detta.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

jag har oxå funderat lite på hur länge jag ska amma egentligen. använder fortfarande bröstet till tröst sömn m.m m.m. blir nog svårt att sluta.

det är bra att du börjar så lär dig sen ;-)



hur går det med armhävningarna?

2009-01-27 @ 17:55:28
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller på att vänja av Frida med amningen. Går faktiskt över förväntan. Ammar bara på morgonen och på kvällen så pumpar jag ut och blandar med ersättning eller välling. Ger henne flaskan i hennes egen säng på kvällen, vilket innebär att hon somnar som en stock efteråt eftersom jag inte behöver flytta henne.

2009-01-27 @ 18:03:30
Postat av: Ida

Mitt namn kom visst inte med. Konstigt??

2009-01-27 @ 18:04:38
Postat av: Malena

Skönt att du tagit beslutet nu.

Jag ammar nog minst ett år, är ju en sån!!

2009-01-27 @ 18:33:07
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: astrid

ååh, jag skulle inte heller vilja amma längre men hur tusan lyckas man med det? Nova vill ju ligga vid bröstet halva nätterna??!!!...

2009-01-27 @ 20:19:11
URL: http://www.nogg.se/nova08
Postat av: LeeLoo

önskar dig lycka till!

2009-01-28 @ 18:58:37
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: