Vilken natt

För första gången på nästan ett år har jag sovit riktigt bra och Vincent har också fått en god natts sömn. Han somnade vid 8 efter en halvtimmes sprattel. Insomningsproceduren går verkligen bättre nu och det är så skönt. Han vaknade vid 11 och fick mat men efter det fick han endast napp när han började gnälla och det fungerade utmärkt. Jag hoppas det går lika bra i natt för jag sover mycket bättre när han inte sover i sängen.

För en vecka sedan hittade han sin tunga vilket betyder mycket sugande på denna och nu i helgen har han börjat med att dra in underläppen. Han verkar ha kommit på ett nytt ljud som låter ungefär som ööööööö och då låter han heldryg.

Gårdagen var en riktigt mysdag med mycket tv-tittande. Jag är ett CSI-fan och nu tittar vi på CSI Maimi och det avverkade ett par avsnitt. J hade beställt en kladdkaka med daim- och nuogattäcke, mycket smaskig och söt kaka. Såhär såg den ut.


Jag läste i senaste mama-tidningen om tävlande mammor och det är så tråkigt att man hackar på varandra istället för att stötta varandra. Det nyaste i skrytvärlden är tydligen hur jämställda våra män är. Jag tycker verkligen det är tråkigt att det ska vara såhär. Alla barn är olika och en del saker kommer tidigt för vissa barn och sent för andra och sen dra in männen i der här, man gör väl förhoppningsvis det som passar bäst för hela familjen med jobb och annat som spelar roll. Nej, man ska ta hand om och stötta varandra och man vet aldrig när man kan behöva varandra som mest.

Slänger in en bild på den glade så att mamma kan se honom lite. Mamma lycka till idag med kursen, det kommer att gå jättebra.

  

och så en bild på oss tre...
 


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

åå vilka fina bilder och VILKEN GUDOMLIG KAKA.

var den lika god som den såg ut?

2009-01-19 @ 08:15:00
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller helt med dig om inlägget med att jämföra. Visst vill man gärna berätta för hela världen så fort den lilla har lärt sig något nytt, men förr eller senare kommer ju alla (friska) barnen att både prata och gå, i sin egen takt. Vet att min äldsta syster slutade att gå på alla aktiviterna med sitt första barn, då hon aldrig kommer att kunna gå eller sitta själv, just pga alla dessa skryt och jämförelser från andra mammor.

2009-01-19 @ 15:04:23
Postat av: Mamma

Ja, det var oerhört intressant, och i den grupppen behöver de definitivt en mormor. Jag längtar så efter att få höra alla Vincents små ljud (inte så små alltid, har jag förstått).

2009-01-19 @ 17:13:54
Postat av: LeeLoo

håller med om att vi ska stötta varandra istället för att tävla! Fina foton av er. Ni kan verkligen konsten att se hur glada ut som helst, smittar av sig så gott & bra!

2009-01-19 @ 19:22:55
Postat av: Malena

Håller helt med dig, varför jämföra alla är inte stöpta i samma form.

Och vilka härliga foton!!



Och så skickar jag ett tack för du alltid är så gullig och erbjuder din hjälp, det uppskattas.

En fika i v kanske??

2009-01-19 @ 20:40:04
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Smarrig kladdkaka som sagt! Ska bli spännande att provsmaka imorgon :-)



Ja visst är det tråkigt med allt jämförande hit och dit! Det är precis som du säger: Man borde stötta varandra istället. Tänk vad mycket bättre så många skulle må då (förutom dom osäkra som började med jämförandet från början då...!).

2009-01-19 @ 21:07:08
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: