Äta själv

Idag har vi som sagt varit hos Mia och Irma. Vi kom dit vid halv 11 och blev då bjudna på brunch, pannkakor, bacon och frukt, mycket mumsig tyckte både jag och Vincent. Efter brunchen åkte vi till Ljugarn och tog en promenad, Vincent somnade på vägen dit och sov även en stor del av promenaden, som slutade vid ett cafe där en latte, vatten och kaka intogs, igen mycket mumsigt. Vincent tyckte inte alls det var kul att jag skulle gå och handla och inte heller att jag gick på toa innan vi skulle gå, blev han inte distraherad kollade han hela tiden efter mig, min lilla mammagris. Vi åkte sen vidare till en loppis, som tyvärr inte hade så mycket att erbjuda, och sen vidare till en leksaffär som ligger i närheten av där de har sin stuga. Där fanns en del skojiga leksaker, men tyvärr ganska dyrt, en hel del i trä fanns och annat som jag inte sett inne i stan. Efter denna tripp var Vincent ganska trött så vi drog oss hemåt och han somnade i bilen.

Vincent får nu äta själv när han får sina mål hemma, det blir kladdigt som bara den men det går i alla fall smidigt att ge honom mat. Han får en sked att äta med fast han använder mest fingrarna, men min förhoppning är att han kommer att använda den någon gång.



Jag satte skostället för trappen igår så att jag inte ska behöva vara så orolig hela tiden. Detta är vad jag möts av ikväll när jag kom ut i hallen.

Så nu får jag komma på en annan lösning tills vi beslutat att vi ska ha en grind eller ej.

Som vanligt sitter jag nu här och väntar på att J ska komma hem från jobbet och jag har ingen som helst aning när det blir. Det är slitsamt att nästan alltid ha kvällarna själv då Vincent är som grinigast, men men har ju iten så mycket val och det är bara några veckor till hoppas jag.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: emma

värmer och höra tack <3



kram

2009-07-24 @ 19:29:58
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilken härlig brunch!

Smaskens.



Ja nu får du nog tänka till lite om trappen.

han verkar listig din lille V.Kramen

2009-07-24 @ 19:43:09
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Hanna - mamma till ♥Neo♥

*svar:* neo fyller 1 år på måndag! ^^



kram kram

2009-07-24 @ 20:05:55
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: