Tisdag

Vincent bajsa vanligtvis ett gäng gånger per dag, men bara för att det ska tas prover så väntade han ända tills tio i fem i morse innan han gjorde något. Jag var nästan på väg att tro att det blivit bra, men nej det fick jag sen veta att det är precis som vanligt.

På väg in för att träffa Malena och Ebbe för en promenad innan öppna förskolan Myllan lämnade vi de första proverna på lasarettet. Killarna stojade fritt på Myllan och Linda och Martin kom också dit. Det är så härligt att ser ungarna med massa andra barn. Tyvärr fanns det idag 2 stora syskon som var elaka mot de små, de fick inte vara i närheten av de, inte vara med och leka, puttade andra barn (bland annat Vincent) och förstörde för en snäll flicka som hade byggt en koja. Deras föräldar sa inte ett dugg, jag min fegis vågade inte säga till dem, men det bubblar i mig. Är de där fler gånger, eller om det är andra, så tänker jag ta mod till mig, så kan man ju iten hålla på. Fast egentligen är det väl föräldrarna man ska säga ett och annat. Nog om dessa tråkigheter för annars var det bara skoj.

Sen åkte jag, Vincent, Linda och Martin till stadens city och intog ett McDonalds mål, eftersom vi kom mitt i lunchen tog vi det med oss och satte oss på en parkbänk. Under tiden vi satt där så bajsade naturligtvis Vincent och med ens utan någon egentligen anledning kände jag mig stressad. Linda fick be mig ta det lite lugnt på väg till affären, skulle handla innan vi drog vidare. Det blev ett byte i bagageutrymmet och då jag hade med mig provrören fick Linda assistera lite med att hålla i blöjan så att inte Vincent fick tag i den medan han fick en ren blöja och så att jag kunde ta proverna. Det var lika bra att åka inom lassarettet och där fick Linda agera barnvakt så han slapp följa med in.

Äntligen kunde vi bege oss ut till Nina som skulle servera kakor. Oj så många olika hon hade plockat fram, minnet har tyvärr sinat för tillfället för jag kommer inte ihåg hur många det var. Goda som attan var de alla i alla fall och kaffet med. Hon är en riktig klippa på att baka, både bröd och kakor, och jag som är kakmonster tycker detta är toppen.

Ikväll har J kommit hem så att han kan natta Vincent och jag kan sitta här, så himla skönt, för stressen som jag kände vid lunch ha fått min mage att blåsa upp sig som en ballong som den gör vid stress och mycket kaffe. Jag får helt enkelt ta mer hand om min mage igen och hålla uppe med kaffe (även om det är svårt).


   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

Oj vilken händelserik dag. Du får ta en slapparkväll efter allt det där tror jag.

Aj aj lilla magen. Nu känner jag mig lite skyldig.

Hoppas det släpper snabbt. Kram

2009-06-09 @ 20:06:49
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det var väl sju sorters kakor gissar jag =)

Ja tänk vilken stress man kan känna i vissa situationer. Var rädd om dig och ta hand om magen.

Kramen

2009-06-09 @ 21:58:18
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Linda R

Ajdå, magknip är ju inget vidare....

Men jag håller med, förutom ouppfostrade barn som väckte arga känslor så var det en väldans trevlig dag!!

2009-06-09 @ 22:09:52
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch och fy för magknip! :o/



Jag kände mig aldrig dålig igår och har heller inte gjort det idag men jag ska ändå till doktorn idag så får vi se vad han säger.

Hoppas ni får en fin onsdag!

Kram

2009-06-10 @ 12:33:40
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: