Feminism

Jag har aldrig riktigt tänkt på det där med feminism. Min vän Nina är feminist och av henne har jag fått låna boken Fittstim. Varje kväll har jag läst den och varje kväll har jag blivit upprörd över det jag läser. Jag har börjat tänka på hur jag har haft det i min uppväxt och känt igen många av situationerna. Det är en mycket läsvärd bok och inte bara för kvinnor utan jag tycker att männen definitivt ska läsa den och få en inblick hur det är. Jag föreslog för J att han skulle läsa den, men nja det tyckte inte han, ska försöka påverka honom mer.
Feminism är så mycket och kan betyda olika för olika kvinnor och jag tror att alla kvinnor kan känna igen sig. Tyvärr är det väl så att det alltid kommer vara en klyfta mellan manligt och kvinnligt och det är viktigt att man jobbar för att minska den.

Jag har så mycket tankar känner jag om detta ämne, men jag får inte riktigt ner de i ord. Jaja lite blev det i alla fall.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: nina

va glad jag blir att du blir upprörd. he he. låter ju konstigt. men det är ju sunt att bli upprörd. å jag tycker du ska fortsätta jobba stenhårt på att jocke ska läsa den oxå.

2009-03-10 @ 20:45:26
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: