Jäkla butiksbiträde

Då det var länge sedan jag och Vincent var på mitt jobb så bestämde jag mig för att åka dit idag, betydligt trevligare väder idag än i tisdags då jag först tänkt att åka. Vi hade ingen lunch hemma så jag och Linda (jobbLinda) gick till Coop och handlade en sallad (nyttigt nyttigt). Där inhandlades också en ny nappflaska och det blev en rosa (det du Nina) för det var den enda färg som fanns, dessa falskor är super och dessutom billiga (41 kr). Det är som alltid lika trevligt att träffa kollegorna och det tar sin lilla tid att gå igenom lokalerna därför är det bra att äta lunch där för då träffar man många under tiden och de kan titta på Vincent. Vincent kan också titta med stora ögon på kollegorna, vissa fick leende andra fick en rynkad panna av honom, fast alla tycker han är så söt (han är ju den sötaste).

Jag fick som jag skrev tidigare skavsår av min nyinköpta bh så jag tänkte i mitt stilla sinne att det är väl bara att lämna tillbaka, men icke. Ett surt butiksbiträde upplyste mig att man inte kan lämna tillbaka när man använt den. Jag försökte hävda att jag fick skavsår av den och svaret blev då att alla är vi olika och du får väl ge den till någon kompis. Jag svalde ett par gånger och kände att tårarna var på väg. Då var det bara att gå för jag kunde inte stå där och gråta som ett litet barn. Kollegorna hade upplyst mig om att det fanns bh-experter på Malmgrens idag så jag knallade dig i förhoppning i att få hjälp, och det fick jag. Fick med mig 6-8 bh-ar in i provhytten och hittade en som känns perfekt (nu i alla fall, hoppas på att den är super), fast den kostade något mer är den tidigare. Linda kan nu känna sig stolt då även bh-experterna tyckte att jag skulle ha samma storlek som Linda plockade fram till mig.
På väg därifrån var jag tvungen att ringa Nina då jag kände så väl igen mig i detta inlägg. Nina fick mig på mycket bättre humör, dessutom fick jag se detta fina inlägg om mig när jag kom hem och blev på ännu bättre humör. Tack för det tjejen.
Jag kanske borde förstått att man inte kan lämna tillbaka grejer man använt, men men så långt tänkte inte jag.

I förhoppning om att J ska komma hem lite tidigare så åkte jag Vincent och veckohandlade. När jag väl var där passade jag på att posta mammas handcreme som jag fått med när vi var nere. Det är ganska dumt på Maxi att de har de vaderade kuverten längst bort, i alla fall gick jag och hämtade ett och gick sedan tillbaka till postdisken och frågade om jag kunde få låna en penna, butiksbiträdet tittar på mig och säger surt och besvärat att pennor har vi borta vid spelen, dvs där de som spelar på tex hästar står och fyller i sina kuponger. Jaha kunde han inte ha lånat mig en penna, nejdå det var bara att traska till pennorna, skriva adressen coh sedan gå tillbaka för att posta och betala kuvertet. Rackarns omständigt när man har en stor vagn med baby i också. Kan de itne ha en penna vi kuverten???

Var är de serviceminded butiksbiträdena??

Kan avslöja att jag slagit sönder vår kökslampa, så det någon som har en snygg lampa att hänga över köksbordet till över.... Klantiga jag. Undra J kommer att säga???

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Mamma

Min stackars lilla flicka!

2009-03-27 @ 11:07:31
Postat av: LeeLoo

hej hej! Tror du jag tänkte på att man inte kan lämna tillbaka!? Är det helt fel på dessa gröthjärnor? Men ändå man kan ju tycka att om man får skavsår så...nej, fy. Var kul att se dig i alla fall & jag hoppas verkligen att den nya bhn passar!

2009-03-27 @ 23:20:01
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Tess

Se bilder från let´s dance finalen hur rörd frugan är och magnus/annika får ta emot priset :)

2009-03-27 @ 23:22:01
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: