Gårdagen

Inte hann jag blogga något igår, det var fullt upp. Jag hade möte med min chef kl 10 och eftersom Vincent vanligtis sover sin förmiddagsvila mellan 8-9.30 (ja det verkar ha blivit en rutin) så tänkte jag att jag skulle gå en runda med honom på stan innan mötet för att sen fika på jobbet innan mötet. Nu regnade massor och jag blev väldigt blöt den lilla vägen till jobbet, dessutom ville inte Vincent sova när bilen stannade, så vi fick tillfälle att umgås massor med de få kollegor som jobbade.

Jag och Vincent gick sen till Ringduvan och åt lunch och till min stor glädje TAR DE KORT nu, teknikens under då et nu finns trådlösa kortapparater eftersom de inte får dra in kablar i det K-märkta huset. De som jobbar där tycker också det är jätteskönt vilket jag förstår helt. Vincent charmade alla och okända människor var framme och pratade med honom, en dansk kvinna gick till och med tillbaka för att gulla med honom. Mysigt med en social son. Sen mötte vi upp J och hittade faktiskt trädgårdsstolar som vi båda tyckte om samt att de hade ett bra pris så nu är det bara bord som ska till och det kommer förhoppningsvis idag. Innan vi fick åka hem skulle det veckohandlas mat, utan inköpslista för den hade J tappat bort. Vi trodde vi skulle klara det ändå, men natuligtvis glömde vi saker så det blir at handla lite till idag.

Väl hemma var det lite nervarvning för att sedan göra kladdmuffins som vi skulle ta med oss till Petra och Håkan, dit vi skulle på middag. Vi stod för efterrätten, kladdmuffins med grädde och hallon. Vincent skulle hem till Linda och Emil, men innan dess var han tvungen att ha mat och mamma skulle packa ner allting. Lite stressigt kändes det och jag hoppas att jag inte glömde något. Jag ska hämta honom vi 10 och jag är så spänd på att hur det hr gått. Jag vill inte vara en sån där jobbig mamma som måste kolla hela tiden, så jag har inte hört av mig fast det har inte varit helt lätt. Natuligtvis skulle han ha kunnat följa med, men jag tycker det är bra om han blir lite van att inte alltid sova hemma och Linda är så snäll som alltid ställer upp, ett enormt tack. När jag lämnat Vincent var det bra hem för att duscha och sen åka till Petra och Håkan. Middagen där var jättetrevligt och vi kom väl hem vid 1. Man kan tro att man skulle sova bra nu när Vincent inte är hemma, men jag vaknar ofta och ligger och lyssnar, irriterande.

Ja idag lär bli lugnare förhoppningsvis.

Är det någon som vet vad detta är för blomma, luktar så gott


och naturligtvis min sötnos

   K O M M E N T A R E R
Postat av: LOtta

Hoppas hans natt borta gick bra.

Klart det är bra för alla parter om de lär sig sova borta.

Ibland behöver man bara vara vuxen, utan barn.

Känner inte igen blomman.

Är den planterad eller växer den fritt?

Kram

2009-05-23 @ 15:33:15
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: