Resumé av helgen del 2

Söndag
På söndagen va det dags att döpa mitt kusinbarn Victoria. Det var jättekul att se henne och naturligtvis alla de andra släktingarna. Vincent hittade en lekkamrat, kusinbarnet Alma som är ett halvår äldre, att prata med i kyrkan så de båda höll sig lugna. Han var glad och ganska stillsam vid bjudningen efter kyrkan också och när vi körde därifrån somnade han gott. Även denna dag åts det mycket kakor så till kvällsmat var jag återigen sugen på sallad, men det blev ingen då heller.

Lilla Elis




Lilla Victoria


Stora tjejen Mathilda



Måndag
Vincent bestämde sig för att inte sova hela natten utan ligga och vara orlig, gnälla och skrika mellan halv 3 och 4. Det enda som fick honom lugn var att killa honom på ryggen och efter ett tag somnade han äntligen. Tack och lov fick vi sova till 7. Tanken va att jag skulle sova eftersom jag skulle köra hem, men så blev det inte. Han somnade när vi körde till Sandra för att hälsa på henne och deras tvillingar, Harry och Erik. Gud så söta de är och små och jag fick  till och med ge Harry mat. Det var inte helt enkelt då man samtidigt skulle hålla koll på Vincent så han inte kröp efter deras hund. På väg hem somnade Vincent igen så då var min vila körd. Vincent hann ändå var vaken så pass länge att han somnade när vi började köra mot Oskarshamn och det gick bra ända tills det bara var 4 mil kva då började han knorra så då var det bara att ge honom lite fruktpure. Jag ä jätteglad över att det gick så bra både på vägen ner och upp.

Ja det har inte direkt varit en vilo helg.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Linda R

Nej det blev ju ingen slapparsemester direkt...Tur att du är hemma och kan ta det lugnt igen ;-)

2009-05-19 @ 22:00:21
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: