Resumé av helgen del 1

Nu är jag hemma igen. Det har verkligen inte varit en helg med vila utan full fat hela tiden och jag har inte ens plockat upp datorn från väskan på hela tiden. Här följer en resumé av helgen.

Torsdag
Jag var ju så himla orolig och nervös för hur resan ner skulle bli att jag började gråta på väg till färjan, man är inte så tuff alltid. Men jag fick snabbt torka tårarna då min nya mobil hade kommit och den var jag ju tvungen att få med mig ner så det fick bli en snabb sväng förbi Maxi och hämta ut den. Jag är grymt nöjd och känner mig sådär lite fjantigt cool med den. Eftersom J hade jobbat mycket föra veckan åkte vi även till hans jobb för att säga hejdå, sen tog nervositeten överhand igen.
Efter att ha lämnat av grejerna i hytten så ba det iväg ner för att köpa kaffe och vem stöter vi inte på om inte Mia och Irma och hunden Roxy, hade det varit 5 minuter tidigare eller senae hade vi nog inte setts, men man ska ha lite tur. Hon skulle också ner till Skåne och var själv med Irma. Nu fick vi hålla varandra sällskap och hjälp med att hålla barnen vakna så att de skulle sova i bilen. Mia tyckte att hon kunde köra bakom mig hela vägen ner då hon hade deras gamla bil och var lite orolig. Så vi körde en liten karavan genom Småland och det kändes jätteskönt. Vincent skötte sig exemplariskt geonom att sova hela vägen och vaknade inte förrän lampa i bilen tändes när vi var framme. Stort tack till Mia, Irma och Roxy för sällskapet.





Fredag
Efter en någorlunda bra natt, så var full rulle redan från start. Mamma skulle vara hundvakt till chiuaua Thea så huset skulle inte vara full med folk utan även två små hundar och en katt. Vi åkte in till stan för att shoppa lite presenter och kolla lite kläder till Vincent, blev lite besviken då det inte fanns så mycket som jag tyckte var snyggt. Mormor köpte ett par mockasiner till Vincent, jättefina så nu behöver han inte ha dubbla strumpor när det är kallt. Jag hittade i alla fall 2 bodies till sonen. Tillbaka hem för att fika lite och fixa iordning för att syster med familj skulle komma.




Lördag
På lördagen fick vi besök av Eriks (lillebror) kompis Anders, det var längesen vi sågs och det är alltid lika roligt att träffa honom. Tyvärr jobbade hans flickvän Emma, men de kommer till ön i somma så då får vi träffa henne. Han hade med sig presenter till alla barnen, otroligt gulligt och Vincent fick en Brio racerbil, mycket uppskattad. Sen bar det iväg till farmor och farfar för middag. Vincent hörjade ganska fritt i deras lägenhet och eftersom inte farmor använder så mycket salt när hon lagar mat så fick även Vincent är denna middag. Oj vad gott han tyckte det var, det är väl dags att böja laga mat till honom och inte köra med burkmat. Som vanligt hos farmor och farfar är det först en massa mat, sedan äpplepaj med vaniljsås för att avsluta med kakor. Man hamnar i någon form av sockerkoma och det enda jag var sugen på sen var sallad.

Mathilda hjälper mormor i trädgården:





hemma hos farmor och farfar


Fortsättning följer...

   K O M M E N T A R E R
Postat av: malena

Kul att dte gick så bra att köra

2009-05-19 @ 13:18:44
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Postat av: Astrid

Låter som ni haft det trevligt.. skönt att det gick så bra ner..



kram på er

2009-05-19 @ 13:51:23
URL: http://www.nogg.se/nova08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: