Smart son

Fick reda på att min sonen är smart (som om det skulle vara en nyhet) när jag hämtade honom på dagis. Tydligen ber han de äldre barnen (4-5 åringarna) om hjälp när de ska gå ut om fröknarna tar för lång tid. Som sagt han är inte dum han. Imorgon är det utvecklingssamtal och det ska bli riktigt spännande.

Resumé av helgen. Jag har varit på kick-off med jobbet i Stockholm. En mycket välarrangerat med konferens på dagen och middag på kvällen. Höjden var nog att få sova en natt utan banskrik och sitta njutat av frukosten i en timme i lugn och ro.
Jocke hade sitt Dinnersafari så Vincents farmor och farfar hade kommit ner för att passa honom och det gick jättebra. Skönt att veta att farmor och farfar funkar även om det är långt mellan gångerna vi ses. Skulle vara skönt att ha dem lite närmare.

Om en vecka är det dags för inskivning på MVC och jag har redan varit hos sjukgymnasten då det gör riktigt ont av foglossningen. Känns lite konstigt. Jag fick tyvärr inte en permanent plats i vattengympan, men de ringer mig om det finns plats på morgonen, så jag ska vara beredd varje onsdag med badkläder. Sen är det bara att vänta tills tillräckligt många har fått sina barn innan jag får gå varje vecka. Med mig hem fick jag en vändalätt lakan som gör det till dröm att vända sig i sängen.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Astrid

Jobbgit att du redan nu fått foglossning. Kommer så väl ihåg hur du gick runt i dina foppatofflor och hade ont :D ;) Vi får hoppas att du snart får plats på vattengympan..



kram kram

2010-04-29 @ 19:46:53
URL: http://nogg.se/nova08
Postat av: clara

Va synd att du inte får plats på vattengympan, men jag förstår varför, det är KNÖKFULLT! Men jag hoppas att någon får snart så du kan hoppa på, saknar gamla gänget där.

kramar

2010-04-29 @ 21:19:34
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad roligt att höra att ens son är smart. Hoppas att du gick ifrån utv.samtalet stolt som en tupp. Det är så skoj att höra hur duktiga våra små är.

2010-04-30 @ 13:16:47
URL: http://www.krokkofin.blogspot.com
Postat av: Malena

Kul att han tar för sig så, hoppas snart få se er.

2010-04-30 @ 20:13:02
Postat av: LeeLoo

hurra för bra lakan & heja vattengympa, hoppas du får en permanent plats snarast. Självklart är han smart killen, himla gulligt att han ber om hjälp på dagis! Hoppas ni får en bra valborg, kram kram

2010-04-30 @ 23:56:31
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: