Lampbyte

Imorgon bär det av till Skåne för att gå på bröllop, känns lite jobbigt att åka själv men får ta tillfället i akt och vil när jag kan. Vincents farmor och farfar kom ner idag och ska ta hand om honom i helgen då Jocke ska jobba.

Inför min resa måste ju min bil var fullt fungerande och en strålkastarlampa har varit trasig ett tag så det var dags att byta. Jocke tyckte jag kunde åka till en verkstad och göra det, men inte jag, lampa måste man kunna byta själv det är ju bara att läsa instruktionsboken. Väl vid macken slog jag upp boken och började läsa, snabbt insåg jag att jag hade tur för hade det varit den andra sidan hade jag varit tvungen att åka till en verkstad, enligt boken. Jag hade som sagt tur och kunde byta själv det var ju bara att ta bort halsen till spolarvätskebehållaren innan man kunde komma åt lampan. Ok, det var lite trassligt, men skam den som ger sig. Nu är den i alla fall bytt.

Det ska bara packas och flyttas på bilbarnstolen också innan jag åker imorgon, men det ska väl inte vara några problem.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: clara

Fan va bra jobbat av dig, imponerad!!

Va cool du är, jag hade varit helt övertygad om att den hade behövt komma till verkstad som tur är så är Johan som du där. :-)

kramar

2010-08-20 @ 21:57:13
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: