Ingen energi

Efter många dagar med dålig sömn både för mig och Vincent så är det inte mycket till energi kvar och natten till igår var den värsta på länge. Vincent smågnällde fran till 22 sen var inget bra, inte vara hos mamma, inte vara i sängen, inte vara på golvet dvs inget. Vi bytte rum och hade oss för att han skulle lugna ner sig, men det tog ända till halv 2 innan han somnade och jag somnade inte själv förrän 2. Nu kommer det underliga klockan 5 studsar ungen upp hus pigg som helst och ska definitivt inte sova mera, en annan var halvdöd med spänningshuvudvärk.

Det blev en halvdag på jobbet och sen åkte jag hem och sov i 3 timmar innan jag hämtade Vincent. Skönt som bara den och jag kände mig som en ny människa. När jag sover så lite har jag dessutom inget tålamod och stackars Vincent har det inte lätt med mamma samt att jag får dåligt samvete. Jag är nästa alltid lugn på nätterna men det är kvällarna som mitt humör är i botten. Funderar mycket på om jag ska sjukskriva mig och gå ner i tid på jobbet då det också tar en massa energi som jag inte har. Ett jobbigt beslut tycker jag.

Ikväll satte jag i alla fall ihop Vincents nya säng medan han såg på Nicke Nyfiken (en favorit). Vi får väl se hur natten blir.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Rasmusson

Usch vad jobbigt att inte få sova. Klokt att du åkte hem tidigare och tog en välbehövd tupplur.



Tycker definitivt att du ska gå ner i tid.

Jag blev ju sjukskriven 25% under min graviditet och det var så otroligt skönt (och då hade jag ingen liten busunge att ta hand om).

Jag hade mycket mera ork och då slutade jag bara 2 timmar tidigare.



Så jag röstar absolut för att du ska gå ner i tid.

Du måste ju ta hand om dig själv gumman!

Inte börja flerbarnsförälder-livet som en urvriden disktrasa heller :-)

2010-06-15 @ 20:49:00
URL: http://rasmussons.blogg.se/
Postat av: clara

Tänk vad man ska stå ut med! Jag förstår precis vad du menar med det där med att vara trött, det suger helt enkelt!

Hoppas att denna natten blir betydligt bättre.

Kramar

2010-06-15 @ 22:27:28
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: