Vattenlek och plantering

Ännu en härlig dag med massa sol. Efter en välbehövlig sovmorgon till 7 så var hela familjen ute och lekt redan halv 9. Det var mycket lek i  sandlådan tills Vincent skulle hjälpa mig med att troka av utemöblerna. Han tyckte det roligaste var att doppa trasan och sen svänga runt med den så att det skätte ordentligt och Sparky var inte sen att leka med. Blöt blev han så det stod härliga till och efter tag åkte uv-dräkten på och mer vatten kom fram. Man kan inte bli annat än helt salig när han tjuter av skatt för att det är så kul.




Nu har alla citrusplantor fått en egen kruka  och jag hoppas de tar sig ordentligt. Jag har också försökt rädda Vincents tomatplantor med en omplanteringen, men vi får se hur de klarar sig. Lavendeln jag fick förra vecka kom också ner i jorden.



Känns som en produktiv helg och nu ska Vincents nya fövaringsmöbler monteras.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilken bra dräkt lillkillen har.

2010-06-06 @ 20:41:33
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: