Värsta båtresan

I fredags var jag med om min värsta båtresa någonsin. Det blåste 17 m/s och vågorna var ungefär 3,5 meter, dvs det gungade friskt. Varken jag eller Vincent kräktes, vilket var skönt, men båda var medtagna av gungandet. Jag fick i mig en köttbullsmacka och försökte få Vincent att äta lite också men det enda jag fick i honom var majskrokar så det fick duga för att stabilisera magen så mycket det gick. Han ville inte va i famnen och inte sitta eller ligga i soffan i kupén utan han ville vara på golvet. Efter mycket gråt och en mamma som bara ville ligga ner så somnade han i alla fall i mitt knä på golvet och där fick vi sitta tills det var en lung stund och jag vågade resa mig upp med honom utan att riskera att ramla. Han sov sedan gott resten av resan och jag kunde vila jag med.
Hade jag vetat om att det skulle bli såhär så hade vi inte åkt.

Resten av helgen har varit jättebra och det är så kul att träffa syster och hennes familj. Vi har varit på inflyttning/lysningsfest där Vincent inte va det minsta blyg utan hälsade på en massa folk som vi aldrig har träffat och försökte sno mat från andra barn. Tur att man inte kände någon då man fick hålla koll på Vincent hela tiden. Han brukar annars vara blyg med nya människor och ty sig till mig, men inte denna gång. I söndags åkte vi alla och badade och efter att ha storgråtit i duschen så tyckte han det var toppen att bada. Eftersom vi inte hade några badbyxor till honom med så inhandlades det ett par och det enda som fanns i hans storlek var ett par rosa med nyckelpigor på så de fick det bli, han blev ändå kallade för pojke i badet av andra föräldrar.





Imorgon ska jag få börja med vattengympa (elefantbalett), härligt.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Rosa badbyxor - lovely :-D



Den där båtturren är jag INTE avsundsjuk på.

2010-05-11 @ 20:15:51
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: clara

Åh nej, lyckades ni hamna på en sån båtresa, jag har några minnen sådana resor och dom glömmer man inte....



KUL att ha dig med imorgon, välkommen till tjockisgänget!

2010-05-11 @ 20:53:05
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

åh vilken jobbig resa, inte kul när det gungar sådär! men annars verkar ni ha haft det himla bra! gulligt med rosa med nyckelpigor! å så roligt med elefantbalett!

2010-05-11 @ 21:19:12
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Kattis Kollega

Bra att du börjat hästträna honom tidigt... ; )

Ja, jag hörde om båtresan av Linda... hon klarade sig inte utan..., stackarn.

2010-05-11 @ 22:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: