Minnet

//skulle publicerats igår, 101130

Mitt minne sviker mig gång på gång nu. Även om jag skriver upp saker jag ska handla kommer jag ändå inte ihåg att handla allt, jag åker ständigt iväg utan skötväska, vilket kan vara förödande med en dotter som bajsar som bara den. Det börjar bli lite jobbigt att inte kunna lite på att man kommer ihåg saker.

Vincent har nu börjat att gå 15 timmar på dagis och han är där måndag, onsdag och fredag. De andra dagarna gäller det att hitta på saker för att aktivera honom. Idag har det lekts i snön (Jocke och Vincent) och så har vi bakat lussebullar. Vi får väl se hur länge bullarna räcker för vi är experter på att vräka i oss.

Igår var vi på utvecklingssamtal och det var mycket positivt som kom fram. Han har börjat leka tillsammans med en tjej istället för att bara leka med sig själv, han är oftast glad och leker gärna med de äldre barnen. Han pratar väldigt mycket och vill gärna stå i centrum (undra vem han har fått det ifrån?) och han lite svårt med att vänta och sitta still. Skönt är att han inte beter sig som han gör hemma med att kasta, skrika och slåss.

Emilia hänger mest med här hemma och gör inte mycket väsen av sig. Vill gärna att hon ska ligga på magen på golvet ibland, men det är svårt när Vincent far runt som en gummiboll, det får väl bli när han är på dagis.


   K O M M E N T A R E R
Postat av: Ida

Vad skönt att allt flyter på. I Malmö får barnen gå 30h på dagis de första 2 månaderna, vilket är jätteskönt. Ett tips: Lägg ngr blöjor och ett pkt våtservetter i bilen, så har du alltid med dig.

2010-12-01 @ 16:42:40
Postat av: Clara

jag är precis som du så nu har jag blöjor utspridda överallt, i vagnarna, i bilen, i alla väskor. :)

2010-12-02 @ 11:26:16
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: