När ska fästingarna försvinna?

Fästingar är något av det äckligaste jag vet, lömska små djur. Man tror att deras period är under sommaren, men denna höst har varit värre än sommaren. Vi plockade senast en igår på Zorro och den satt precis  vid ögat. Han var jätteduktig och låg stilla i mitt inte så snälla grepp. Jag hoppas på att de försvinner snart så man inte behöver vara orolig för att de ska dra in fler.

Efter 2½ år utan så har det nu införskaffats en ny kaffebryggare, en Moccamaster. Vi har levt på snabbkaffe under denna tid och även om det är bättre för magen så har jag längtat efter bryggkaffe emellanåt. Jocke ver inte helt nöjd med smaken i morse och det tar väl lite tid innan man lär sig dosera rätt. Jag tyckte det var gott i alla fall.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Ida

Moccamaster är en av de bästa på marknaden!! Han lär snart säkert oxå inse det. =D

Kram!

2010-11-03 @ 09:48:09
Postat av: Mamma

Så äntligen ska man få riktigt kaffe hos er???

Kramar och grattis

2010-11-03 @ 10:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: