Även detta år

Ja, även detta år så är det möss som tar sig in under diskbänken. Skönt att det finns en effektiv fälla där under, tråkigt att jag nu knappt vågar öppna för att slänga skräp. Enligt Jocke ska jag inte överföra min tramsiga rädsla för möss till Vincent, vi får väl se hur det går.

Det är verkligen skönt att det inte är långt kvar för det är tungt och jobbigt att ha ont hela tiden. Jag är tacksam för att Jocke tar nätterna så slipper jag försöka ta mig upp ur sängen mer än alla dessa toabesök.

Förstår en 2-åring att han gör fel när han bits, slåss och sparkas? Försöker tala om för honom att så gör man inte och ibland ser det ut som han fattar, men samtidigt så slutar han inte för det. Det är inte alltid så lätt att vara lugn och ha tålamod heller, vilket definitivt inte gör saken bättre. Hoppas det är en period som fort går över.



Bilder från i onsdags

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Clara

Fyyy fasiken, jaag hade svimmat om jag hittade en mus hemma!



Och du jag har ingen aning om vad du säger när du säger till Vincent men när Max gör sånt så har vi efter ett tips börjat säga att INGEN får bitas, INGEN får slåss osv. för då blir det en allmän regel som gäller alla och dom blir inte i försvarsställning. Värt ett försök. :)

KRAMAR!

2010-10-31 @ 07:49:12
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Fina bilder!



Jag vet inte alls, men att fortsätta säga till kan väl inte vara fel? De förstår ju mer än vad man tror, det kanske räcker med att han förstår att man inte får, inte varför riktig än? Eller äsch, jag vet ingenting om barn som är äldre än mitt, det är mycket trial and error här...

2010-10-31 @ 21:59:01
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: LeeLoo

ibland undarar man hur mycket som egentligen går fram i lilla 2-åringens huvud. Men fel vet de nog att de gör, men de behöver tydligen göra fel 10 000 gånger & mogna på vägen. Wille glömmer nästan varje dag att man inte får sparka med benen mot oss eller ligga på lillebror. Men ibland räcker det med att jag säger "WIlle vad har jag sagt" då kommer han liksom på det, "ja just det ja" typ.... ;-P Kram på er i höstmörkret

2010-10-31 @ 23:38:06
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi är alltid noga med att berätta varför man inte får göra vissa saker för Frida. Är även noga med att sätta oss på huk för att få ögonkontakt med henne. Om detta är det bästa sättet vet jag inte men det fungerar iaf på vår dotter. Det jag däremot har märkt, då hon ligger VÄLDIGT långt fram i sitt tal, är att 2-åringar förstår mer än vad många tror.

Kram!

2010-11-01 @ 13:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: