Så var det dags igen

Det är med skräckblandad förtjusning som nummer 3 väntas. Känns helt underbart, men samtidigt så himla läskigt. Min stora vånda är hur den lilla krabaten ska komma ut men det är ju ett senare problem för än är det långt kvar dig då jag bara är i vecka 10. Precis som tidigare gånger växer min mage så det knakar och jag har redan en kula på magen. Det är lite mycket i mitt liv för tillfället och jag känner att jag inte orkar tänka på att försöka dölja magen utan att istället glädjas åt att den finns där.
Att vara gravid är jag inget bra på och foglossningen har redan gjort sin entré.

Dagens fråga från ett barn på dagis när jag hämtade Vincent och Emilia:
Barnet: Varför är du lite tjock?
Jag: Vad tror du det beror på?
Barnet: Jag tror du har en bebis i magen
Jag: Det är helt rätt

Tror inte mina egna barn hörde på, för jag hade inte tänkt att berätta för dem riktigt än.

   K O M M E N T A R E R
Postat av: Linn

Men oj! Grattis, vad kul!

2012-01-25 @ 20:24:00
URL: http://linnklintberg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Misstänkte det i dag på jobbet:) grattis vännen!!!! Va underbart och precis som alltid när jag hör att kompisar väntar smått börjar känslan att jag vill oxå... Men 4 är tillräckligt och man skall ha tiden till dom!!! Kramar i massor / A-L

2012-01-25 @ 20:32:11
Postat av: Kattis ex-Kollega

Wow! Grattis! Men... ska ni ha ett helt fotbollslag eller? Hålla bygdens skola igång helt själva? Och ligger ni inte lite back på djuren - skulle det inte vara 3 för varje barn? Det är stort, Catti, så tufft du har det med dina graviditeter och ändå pallar du en tredje gång! Men då kanske du kan ta dig hit till Endre under din TREDJE mammaledighet???? Kram från Kattis

2012-01-25 @ 20:37:40
Postat av: Clara

Men wow! Grattis!!! Tänk att tredje redan är på G, coolt! Då är ni snart en STOR familj. Massor med kramar!!

2012-01-25 @ 20:41:16
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Cecilia gammal granne

Grattis Cattis!

2012-01-25 @ 21:01:17
Postat av: Linda

Stort Grattis er, vad trevligt för er ;-) kramar!!!

2012-01-25 @ 21:10:57
Postat av: Ida

Vad roligt! Ni planerar verkligen era barn till samma årstid. Perfekt! Ett jättestort grattis! Denna ggn hänger jag inte på med ett barn till samtidigt som er. Känns som om det räcker nu för oss. Kram!

2012-01-25 @ 21:29:41
Postat av: Liselotte

ÅHHHHHH grattis! jag är helt impad av dig...och lite avis för jag vill oxå ha en till i magen snart :)

Kramis

2012-01-25 @ 21:53:00
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Grattis Catti! Hoppas du får må bra länge.

2012-01-26 @ 09:04:10
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Karin

Stort grattis! Vi har sagt att vi stannar vid de två vi har nu, men man ska aldrig säga aldrig. Lycka till!

2012-01-26 @ 12:47:32
URL: http://lararmamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis Cattis, vad roligt... Du som berättat du gärna vill ha tre. Kul att det snart blir så :-) Hoppas du får må så bra som möjligt denna gång. Stor Kram till dig!

2012-02-01 @ 20:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: