Vilken resa!

Åkte ner till mamma i onsdags och hade tänkt mig en lugn resa med ett par dagar att vila upp sig på och umgås med mamma. Båtresan gick bra, men sen hann jag bara köra 7 mil av de totala 25 innan jag körde på kanten på en refug och fick punktering. Den första tanken var att sätta på reservdäcket och fortsätta, men tydligen hade plockat ur domkraften så det var bara att ringa Assistanskåren. Killen som kom och hämtade mig upplyste mig om att däcket som vi har, ett 80 km reservdäck, håller inte så länge utan ungefär 4-5 mil. Han föreslog att jag skulle stanna i Kalmar under natten, laga däcket dagen efter och sen köra vidare. Detta var inget alternativ för mig då jag skulle köra mamma till Lund kl 8 dagen efter. Han ringde då en vän som öppnade sin hyrbilsfirma och jag fick en bil och kunde köra vidare, medan han lämnade av min bil vid en verkstad. En timme efter punkteringen var jag på väg igen så jag blev inte jättesen till mamma. Verkstaden ringde jag dagen efter som lovade att fixa ett nytt däck till mig tills jag kom igen på fredagen. Billgt och bra, inte direkt.

Vistelse hos mamma var annars lugn och jag fick i alla fall sova en natt utan väckarklocka.

Igår var det då dags att be ge sig mot båten igen. Vädret var kanonfint sol och klarblå himmel. Resan till Kalmar gick hur bra som helst och i god tid lämnade jag in hyrbilen. Ringde en taxi för att ta mig vidare, växeln hade stora problem att veta var jag var och naturligtvis körde taxin till fel plats. Chaffisen hade ingen riktig koll på vart jag skulle och verkade inte ha GPS heller, men jag kom i alla fall fram till verkstaden och kunde hämta ut min bil. Eftersom jag hade gott om tid så blev det en liten tripp till Ikea. Jag strövade runt i lugn och ro utan tidspress och när jag kände mig redo att åka gick jag ut. Döm om min förvåning att det fina vädret hade förbytts mot snöstorm. Det blev en sakta resa mot båten då väglaget inte var det bästa. Jag kände på mig att båtresan inte skulle bli någon rolig en och förberedde mig på det. Jag tror det är den värsta båtresan jag gjort, blåste 19-23 m/s, och jag kunde inte slappna av ett dugg. Efter en riktigt gungig färd väntade bara de sista 2 milen innan jag var hemma och denna natt var de glashala och det blåste en hel del, så det var inte att slappna av nu heller. Väl hemma stupade jag i säng och var väldigt glad att äntligen vara hemma igen.

Imorse väckte Vincent mig med orden: "Vad jag har saknat dig, mamma!"

 
Hyrbilen var inte så dum den

   K O M M E N T A R E R
Postat av: jenny p

Men vilken jäkla service du fick oxå! Vad fint att de öppnade hyrbilsfirman just for you! Och vilka fina ord att komma hem till ! kram

2012-01-14 @ 20:45:30
URL: http://brunheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: